torsdag 29 april 2010

ambitiös

Jag slängde mig in i tentaskrivandet igår och kände paniken komma över mig, hur ska jag hinna skriva tentan, trösta, amma, städa, diska, laga mat och kanske till och med slå på stort och hinna duscha och ta på mig rena kläder. Jag blev klar med en fråga på tentan och hann beställa den saknade boken både från biblioteket och från adlibris för att hinna få den till imorgon. Har jag inte fått den imorgon ska jag ge mig ut till biblioteken i sthlm och jaga rätt på den. Paniken är i alla fall över idag och jag strukturerar upp dagen så att eftermiddagen avsätts till tentan eftersom Lillen oftast sover några timmar i följd då.

På tal om att hinna duscha och ta på sig rena kläder så jobbar vi på att få lite morgonrutin här hemma. Oftast vid morgonkvistens slut är Lillen mätt, ren, påklädd och glad medan jag är trött, oduschad, har kläder på mig som jag hittat på golvet och intar dagens första mål vid 13-snåret. För min kära omgivning är det inte en ovanlig syn att jag kommer med smutsiga kläder och oborstat hår och med mörka ringar runt ögonen, knuffande på en barnvagn och dragande på en hund vid 12-tiden när vi är ute på vår dagliga promenad. Jag smälter helt klart inte in där jag går på Djurgården som en zombie bland alla superfräscha hurtiga motionärer och hundägare som tycks ha hela förmiddagen på sig att styla sig från topp till tå inför sin motionsrunda.
Dagens frisyr är inspirerad av en av buskarna utanför huset. Skapas enklast genom att glömma bort att ta ur eventuella hårklämmor på kvällen innan du däckar i sängen av utmattning kl 21.30.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar