onsdag 14 april 2010

god morgon

Idag har vi fått sova lite längre, det tackar vi för! Idag ska Sixten få träffa sin första jämnåriga kompis Edwin.

Emma, jag håller med om att hundar borde vara välkomna på fler ställen. När jag jobbade i butik fick jag reda på att det finns någon EU-regel som säger att man inte får förbjuda hundar i butiker (bara livsmedelsbutiker).

Jag blev så förvånad i början när vi flyttat hit till sthlm eftersom folk tog med sina hundar in i butikerna. Efter någon månad så testade jag att ta med mig Smulan på en liten shopping runda. Hon tyckte visserligen inte att det var jätteskoj och jag hade svårt att koncentrera mig på själva shoppingen för jag hade fullt upp med att hålla ett öga på Smulan så hon inte skulle hitta på något bus och jag skulle bli ersättningsskyldig. Nu tar jag bara med henne om det är något snabbt ärende, mest för att hon blir väldigt uttråkad av affärer och hellre ligger hemma i sin korg och tuggar på ben.

Här på Gärdet finns det ett hundkafé, en väldigt bra idé tycker jag eftersom man kan ta en fika och ha med sin hund (undrar om man får amma där också) men jag har aldrig gått in där faktiskt. Jag har målat upp en bild av att där sitter massa mattar och hussar och fikar i lugn och ro och runt dem springer alla lydiga små hundar och leker fint med varandra. Då fasar jag för att när jag och mitt lilla yrväder till hund kommer in så förstörs den lugna stämningen och Smulan startar krig med alla hundar och välter ut alla lattemattors fika på golvet och sen kissar hon på caféägaren.




1 kommentar:

  1. Är det sant? Då ska Tyra absolut få följa med in överallt förutom där det finns en tillstymmelse till livsmedel! :) Den regeln ska jag hitta, skriva ut och ha med mig - alltid! Tack för det :)

    Jag har funderingar på att starta upp ett hundcafé här, men det är så mycket regler att man nästan tappar intresset med detsamma.. Tyvärr!
    Jag ska fortsätta kolla på möjligheterna att starta ett fräscht hundcafé i Göteborg.

    Men Smulan låter som vilken liten söt jrt som helst ju :) De ska vara så, och hade hon helt plötsligt slutat ställa till lite dumheter och hitta på hyss så hade du antagligen saknat det inom tre sekunder ;)

    Mammahatare, hundhatare eller vanliga allthatare - vi är ju alla olika. Det är onödigt att gnälla, och istället för att sitta kvar och bitcha om det så kan man faktiskt resa sig och gå därifrån eller bara flytta längre ifrån den mamma med barn eller matte med hund som precis kom och satte sig på uteserveringen.

    Peace!

    SvaraRadera