lördag 17 april 2010

Bilder


Sixtens första bad uppskattades i början men gick sen över i missnöje.


Myser med Mormor

Myser med Moster

Myser med Tant Sanna


Myser med Farbror



Igår var vi på BVC och vägde lillen, 3760 g kärlek är det. Han växer stadigt och kurvan går rakt upp. Jag gillar verkligen vår sjuksköterska på BVC, hon ger mig beröm på samma sätt som jag ger Smulan beröm. Man kan alltså bemöta hundar och nyblivna mammor på samma sätt för att uppnå bästa resultat. Hon säger "duuuuktig" med ljus och glad röst och "vilken braaaaa mamma du är". Varje gång vi kommer säger hon även att Sixten är sötast i världen och då måste han ju vara det för BVC-sköterskan måste ju veta det, hon träffat bebisar varje dag (jaaa, klart att hon säger det till alla mammor om deras bebisar men det tänker jag strunta i). Hade hon slängt in ett "rulla runt" mellan alla "duuuuktig" "braaaaa" "vad fiiiiiint" så hade jag slängt mig på golvet och rullat som om det inte fanns en morgondag. På väg till BVC får jag nästan en impuls att plocka upp en Metro och bära in den i munnen bara för att kunna vältra mig i ännu ett "duuuuuuuktig".


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar