onsdag 21 april 2010

nöjd eller missnöjd

det var inte skoj att heta Sixten ikväll, mycket tårar och snabba kast mellan nöjd och missnöjd. Det som spökade var nog magknip då nöjdheten oftast visade sig i samband med rapar eller välfyllda blöjor. Det är så klart inte samma sak varje gång som orsakar tårar och heller inte samma saker som tröstar, ibland är det mammas bröst som är lösningen och iblans är det pappas trygga famn och sånger som får lillen på bra humör. I en blandning av hunger och ilska vägrade han amma och fick istället en flaska ersättning, vilket även blev en lättnad för mina bröst då det ena snart ger i från sig mer blod än mjölk då sårig bröstvårta aldrig får en chans att läka. Ersättning resulterar i en mätt son på nolltid men även sprängfyllda bröst som gör att Dolly Parton kan slänga sig i väggen, okej, det kunde hon redan innan men nu kan hon ta sats och slänga sig i väggen i riktigt hög hastighet. I början när amningen krånglade bestämde jaag mig för att försöka fram till min födelsedag och om amningen inte fungerade felfritt tills dess skulle jag lägga av. Det var igår och dagen till ära fick jag mjölkstockning igen kanske ett tecken. men jag har bestämt mig fr att så klart fortsätta eftersom det känns bättre och bättre trots smärta, mitt nya mål är att amma under hela maj också och hoppas på att allt ska ha läkt tills dess. Självklart är det inget fel alls i att ge ersättning och jag har inget emot det alls, men jag tror faktiskt att det kommer att fungera så d vill jag inte ge upp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar