fredag 9 april 2010

Fredagsmyys

Nu ska jag och lillen ha fredagsmys helt på egen hand några timmar. Mamma, Anna, Ritha och Lasse har precis begett sig iväg för att se på Mattias konsert på Nybrokajen. Jag hade gärna varit där också och sett när han spelar sitt solo ikväll, men jag och lillplutten stannar hemma i soffan och myser. Om någon månad är Sixten gammal nog att få följa med på pappas konserter.

Jag har en ny hobby, eller ska det kallas ticks kanske, i vilket fall som så har jag en ny sak jag gör regelbundet under dygnets alla timmar: gäspar!

Trots att jag känner mig trött så har jag fått värmande komplimanger om att jag ser pigg ut. Det är det finaste man kan säga till mig just nu. När min äldsta syster i påskas skickade ett sms om att jag såg pigg och fräsch ut för att precis fött barn, grät jag nästan tårar av glädje hela påsken. Jag hade skickat ett mms på mig och Sixten till henne och visst kan jag erkänna att jag valde att skicka den bilden där jag såg oförskämt pigg ut. Även vår BVC-sköterska utbrast ett glädjande: "Vad pigg du ser ut!" som värmde hela vägen in i själen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar