onsdag 7 april 2010

Dag på stan


Idag har vi ägnat majoriteten av våra vakna timmar på stan, förutom Sixten som sov hela tiden till och med när han fick mat sov han. Lagom till vi kom hem vaknade han, endast för att äta och nu sova igen. Jag känner på mig att det inte blir så mycket sömn inatt.

Jag kan nu skriva upp en ny sak på listan över saker jag lärt mig av min graviditet: Efter förlossningen måste en ny garderob införskaffas, i alla fall nya överdelar. Är det inte ett slänga-fram-tutten-på-tre-sekunder-och-ändå-vara-relativt-påklädd-plagg så är det heller inte användbart. Dagens shoppingrunda på stan har resulterat i nya amningsvänliga kläder.

Nu när jag ändå tjatar om amning och bröst så kan jag meddela att jag nyss ammade på båda brösten helt utan smärta, mjölkstockning, inflammation eller något annat bekymmer. Helt vanlig amning som den är tänkt att vara.

På TV pratar de om smugglingen av det vita guldet. Oj, oj, är det så stor efterfrågan på bröstmjölk tänker jag då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar