tisdag 20 april 2010

Ja må jag leva!

Jag skulle inte vilja säga att födelsedagar förlorar sin magi med åren men att så många andra dagar blir magiska med tiden. Som barn längtar man efter de traditionella högtiderna och sin födelsedag och varje år är det samma dagar som firas, samma förväntan inför dagarna och samma känslor under dagarna men ju äldre man blir det fler speciella dagar man"samlar" på sig. Dagar i ens liv som skapat minnen och känslor, milstolpar och nya årsdagar dyker upp då blir firandet av ens egen födelse (som blir längre och längre bak i tiden för varje år) inte lika märkvärdigt. Jag njuter av den här dagen som är min födelsedag på samma sätt som jag njutit av dagarna sedan den 16 mars, med Sixten i min famn och med Mattias och Smulan hos mig, den magiska känslan är nog svår att överträffa.



1 kommentar:

  1. Och inte bidrog storasyster till en magisk födelsedag heller, men jag tänkte på dig och hur glad jag är att du finns, och vilken söt unge du var som liten, och att jag är glad att du finns, och att du inte är lika söt nu längre, men att jag är glad att du finns! ;)

    SvaraRadera