lördag 24 april 2010

lördag

igår var jag trött så jag inte visste var jag skulle ta vägen men efter nattens sömn är jag piggare. Jag har kommit underfund med att lillemannen inte alls måste gå upp vid 06.00, om han ammas i sängen under största möjliga tystnad och jag lägger ner honom försiktigt så sover han en halvtimme till när han då vaknar ammar jag honom igen på samma vis så somnar han en halvtimme till oftast hinner han inte ens äta något innan han somnar igen.

Mr gav lillen mat på flaska och skulle lägga ner honom i soffan när det såg ut som att han höll på att slumra in. Självklart upptäckte lillen att han var på väg mot en kall soffa och bort från pappas varma famn vilket han inte gick med på och protesterade högt. Bredvid stod jag och skakade på huvudet så där skolfrökenaktigt och frågade Mr om han verkligen trodde att det skulle fungera. Man måste självklart lura det lilla barnet på allra listigaste vis.

1. Vänta tills ögonen är helt slutna
2. Lägg din kind mot lillens kind och andas låååångsamma andetag
3. Förflytta dig saaakta, saaaakta mot det ställe du ska lägga ner barnet
4. Lägg handen på magen på lillen för att skapa en illusion av att han fortfarande har kroppskontakt och ligger kvar i famnen under tiden du lägger ner honom
5. Fortsätt andas långsamt kind mot kind och ha kvar handen på magen
6. Flytta saaakta, saaakta kinden och handen bort från barnet
7. Smyyyyyyyyyyyyg bort
8. Voila! Har Lillen somnat kan du göra vad du vill och föra hur mycket oväsen som helst, du kan till och med dammsuga upp smulor från hans mage utan att han vaknar.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar