onsdag 24 mars 2010

Drömmar och mardrömmar


Inatt drömde jag att Sixten kunde gå, han hade tagit på sig ett par gummistövlar i vuxenstorlek och då fick han stöd nog att kunna gå.

Annars vaknar jag och MR med ryck flera gånger per natt av oro för att han ska ha slutat andas.

En natt vaknade jag och satte mig upp i sängen och frågade hysteriskt var den andra bebisen var och pekade mot fotänden av sängen. Mr svarade något som jag inte uppfattade och jag var helt övertygad om att vi hade en bebis till som trillat ner på golvet.

På nätterna kan jag vakna av att jag tror att jag tappat lillen och vaknar svettig och tårögd.

Idag låg vi hela familjen och sov i soffan, Sixten och Smulan låg på mig plötsligt så hoppade Smulan ner genom att glida ner för soffan min reaktion var direkt att det var Sixten som trillade ner och när jag hörde dunsen av att Smulan landade på golvet trodde jag att det var Sixten som trillat med huvudet först i golvet. Jag fick tårar i ögonen innan jag insåg att Sixten låg i min famn och sov hur gott som helst.

Förhoppningsvis kommer vi snart kunna slappna av mer på nätterna och våga lite på att inget ska hända vår lilla älskling!

2 kommentarer:

  1. Kära trötta föräldrar, förhoppningsvis får ni sova ut ordenlgt snart så att mardrömmar och förvirrade, halvvakna tankar försvinner :) Hoppas ni får sova gott i natt! PoK

    SvaraRadera
  2. Guuuud vad söta ni är tillsammans :) åhh söta Sixten!!

    SvaraRadera