torsdag 18 mars 2010

hemma

Sixtens första dag hemma håller på att passera. För honom ska den snart börja, för precis som när han låg i min mage så är han mest aktiv på kvällen/natten.

Vår lillkille har gått ner för mycket i vikt och vägde bara 2700 g idag så vi ammar intensivt idag/inatt och ger honom lite ersättning efter varje amningstillfälle och ska tillbaka imorgon för att väga honom och se om han lagt på sig lite. Jag är inte så orolig för han har ätit riktigt mycket idag och råmjölken har ersatts av den vanliga mjölken så han får i sig en hel del.

Det känns underbart att ha honom hemma, han är så mysig. Jag ska snart vila lite så jag är pigg lagom till det att hans vakentid börjar. Nu ligger han på sin pappas bröstkorg och sover, där trivs han bra det kan jag lova.

Imorgon kommer vår lilla Smulison hem till oss igen och ska få träffa sin nya familjemedlem. Jag saknar vårt lilla yrväder och tror att det kommer gå jättebra med henne och lillen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar