tisdag 30 mars 2010

skitmobil

Min jäklans skitmobil klarar inte av det här med sommartid. I inställningen står klockan på ett klockslag men på displayen står det ett annat klockslag och ställer jag ett larm så ringer det på ett annat klockslag. Klockan vet helt enkelt inte vad klockan är. Så är det när man köper en telefon som är för avancerad för sitt och sin användares eget bästa.

Det resulterade i att jag bestämde mig för att inte ställa någon klocka till nattens amningar utan låta lillen väcka mig. Det gick kanonbra och vi klarade natten utan några tårar. Nu på morgonen kom det dock lite tårar och raseriutbrott, jäklans vad de där små liven kan se och låta arga. Smulan har tröttnat på Lillens skrikande, när han börjar gråta suckar hon tungt och tittar uppgivet mot oss sen kryper hon ner under täcket och suckar ljudligt en gång till.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar