lördag 6 mars 2010

Tiden går för fort

Snälla kan någon få tiden att gå lite saktare?

Min graviditet är snart över, några jobbiga dagar har det funnits men för det mesta har det varit alldeles underbart.

Det känns som dessa månaderna bara försvunnit, samtidigt känns det som en hel evighet sedan vi satt och stirrade på den lilla stickan som visade att vi skulle bli föräldrar.

Jag minns när jag stod framför spegeln och tyckte att min mage växt jättemycket, nu skrattar jag gott åt det. Inte behöver jag lyfta på tröjan för att magen ska synas nu mer.

Jag kan inte riktigt komma ihåg hur det var att vara illamående i början. Nu tycker jag inte att det var så farligt men just då led jag av alla dofter som kom i min väg.

Det känns konstigt att vilja ha kvar bebisen i magen samtidigt som jag vill att han ska komma ut nu. Jag har vant mig vid att vara gravid och det känns lite konstigt att jag snart inte ska vara det längre.

Då är det dags att vänja sig vid att vara mamma.













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar