måndag 15 mars 2010

inte många timmar kvar




Sista kvällen som gravid, magen i v 39+6


Ringde precis till förlossningen och fick reda på att vi har fått den första operationstiden imorgon! jackpott! :)

07.15 ska vi vara på plats och då beger vi oss direkt till avdelningen för att få vårt rum, lämna våra saker och byta om till operationskläder. Eller först av allt ska vi göra ett ultraljud för att kontrollera att han fortfarande ligger i säte, om han mot förmodan har vänt sig så blåser vi av allt och åker hem och väntar på värkar. Men om han ligger kvar med hvuudet upp (som jag känner att han gör just nu) är det dags för operationen, från det vi kommer till operationssalen till att Lillen är ute och jag är sydd beräknas ta ca 45 min. Därefter kommer vi att vara på uppvak i ca 2 h i väntan på att bedövningen ska avta, sen får vi komma till vårt rum på avdelningen och vi kommer vara där i två dygn förutsatt att allt är som det ska. Det är just det som min nervositet kretsar kring nu, att allt ska vara som det ska vara. Vi håller tummarna för att det är en frisk liten kille som kommer ut imorgon.



2 kommentarer:

  1. Hej J, har följt din blogg med stort nöje sen en tid tillbaka och jag hittade dig via Fridas länk. Hoppas att allt gått bra, att ni mår bra alla tre plus hund och att det tittade ut en frisk pojke (eller överraskningsflicka), att lyckan är stor och att orken finns även för hemresan! Det är bra att ladda med mjölk även när man ammmar :) Själv har jag leverans runt den 14 april och det har varit ett sant nöje att läsa allt du skriver, du skriver så underbart! Hälsning från Jessica(din bekant från spexet då det begav sig).

    SvaraRadera
  2. Håller tummarna för att allt gått bra =).

    SvaraRadera