torsdag 11 mars 2010

vänta vänta och vänta

Nu mina vänner ska jag tala om för er vad man gör på en inskrivning för kejsarsnitt.....man väntar!

-Hej och välkomna, ni kan vänta här så börjar vi snart.

-Ni kan ställa er här och vänta på er tur.

-Nu ska ni få se en informationsfilm sen ska ni få träffa läkaren enskilt.

-Då börjar vi ropa upp er ni andra får vänta så länge.

-Vänta vänta vänta vänta

-Nu är det lunch sen ska ni träffa narkosläkare.

-Då ropar vi upp er så får ni träffa narkosläkaren enskilt, ni andra får vänta så länge sen får ni gå hem.

Klart som tusan blev vi uppropade sist av alla.

Mellan 08-15 har vi spenderat 10 min åt en informationsfilm, 5 min hos läkaren som ska göra snittet, 5 min hos barnmorskan som ska ha hand om oss och ca 3 min hos narkosläkaren. Alltså totalt ca 23 min effektiv tid, resterande tid har vi väntat.

Ingen av oss hade sovit så mycket inatt så vi var snortrött båda två, väl hemma sov jag i ca 3 timmar.

Nu blir det pizza för ingen orkar laga mat.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar