söndag 14 februari 2010

alla stjärtars dag






Är alla stjärtars dag en röd dag? Nej men det är en röv-dag.










Där bjöd jag på ett gammalt skämt från min kära syster.









Vi firar hjärtansdagen med en flaska alkoholfritt jordgubbsvin årgång okänd med en kraftfull kärnsmak av läsk och med en efterklang av färgämne till det avnjuter vi en direktsänd OS-tävling med ett tydligt inslag av uttråkhet (från min sida).


Nu är vi inne och trummar på v.35, som ni förstår börjar det ta emot att ta på och av sig skorna. Strumpor skippar vi helt enkelt för det mesta. Mr Klister sträcker ut en hjälpande hand när jag ska ta mig upp ur soffa eller säng och en promenad på 5 min får mig att flåsa som en blodhund som fått upp ett spår. Ryggen gör ont exakt hela tiden, det hjälper inte att mina bröst redan är tunga som berg sedan innan, med den här magen har jag ryggvärk på sätt som jag tidigare inte trodde var möjligt. Jag överväger att binda fast en saccosäck på ryggen för att jämna ut det här på något sätt.


När vi skulle till kyrkan slog jag på stort och klädde mig kyrkfint. Då slipper mormor skämmas över mig inte för att hon var där, men ni vet hur det är med äldre de har en mycket närmare kontakt med Gud och man vet aldrig om han skvallrar. Ibland tror jag det, för den damen vet ta mej tusan det mesta och då har hon inte ens tillgång till internet.

Notera gärna att min mobilkamera suger och att jag borde använda systemkameran som vi investerat i lite oftare.

Nu ska jag lägga mig i sängen och lyssna på ljudbok.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar