måndag 1 februari 2010

Tid över

Imorse strax innan 7 ringde kära systern min och meddelade att hon inte skulle åka med den tidiga färjan över till fastlandet utan att hon kommer ikväll istället. Eftersom min väckarklocka var ställd till 07.00 så stängde jag snabbt av den och tog chansen att sova länge istället så vid 11 rullade jag ur sängen.

Sen åt jag en stoor frukost som mest innehöll olika frukter, är helt galen i frukt nu speciellt apelsin. Jag fattar inte riktigt hur den här graviditeten ska ha det, min kropp gör mig sjukt sugen på apelsin men så fort jag ätit apelsinen så får jag halsbränna. För att man ska slippa halsbrännan så ska man inte äta till exempel apelsin, men eftersom jag är så sugen på det så tolkar jag det som att kroppen behöver apelsinen och då äter jag den i alla fall. Plus att jag tar järntillskott och det tas upp bäst av kroppen tillsammans med c-vitamin. C-vitamin finns i apelsinen som tar upp järnet som min kropp behöver men måste då hålla mig blixtstilla en timme efter intaget av järn och apelsin för att inte må illa och ha ont.

Förövrigt så skrämmer lillen livet ur mig varje dag. Jag tycker att han rör sig så lite på dagarna, men varje gång jag tänker att jag ska ringa till förlossningen för att kolla upp det så börjar han rocka loss och då finns det ingen mening att ringa. Just nu är han mest vaken på nätterna. det är ett jäklans party i hans lilla kryp in varje kväll när det är sovdags. Jag försöker banka lite i hans väggar och ropa som en irriterad granne att det faktiskt finns folk som vill sova vid den här tiden och bara för att han inte har några tider att passa så betyder det inte att vi andra inte heller har det.

Ikväll ringer jag störningsjouren om han inte är lugn innan 22.00 så får han böta och kanske lär sig något av det...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar