fredag 12 februari 2010

fredags....myyyys

mmm, sömn underbara sömn. Nu har jag sovit lite till idag, istället för att plugga.

Tänkte berätta lite snabbt om profylaxen igår. Det var bra info och många tips de gick igenom mycket om partnerns roll under förlossningen. Dock kände både jag och Mr att det lät som att partnern ska vara någon mirakelmänniska som aldrig får bli trött, ska komma med nya idéer hela tiden, ha en konstant positiv inställning, massera och andas rätt hela tiden och inte få ta någon paus för att äta, gå på toa eller vila 5 min oavsett om förlossningen skulle ta 24 timmar. Jag tror inte att det var de dom menade men jag tror att man som partner kunde känna en himlans press på sig.

Efter mötet när vi gick till bussen så pratade vi om att köpa en ny större pilatesboll och små massagebollar med taggar på som jag fått prova hos Ems och när vi väntade på bussen kikade vi in i ett skyltfönster och där låg pilatesbollarna uppradade tillsammans med massa massagebollar i skyltfönstret tillsammans med en massa andra användbara saker. Så nu ska jag bege mig ner på stan och tömma butiken på allt det braiga som fanns där. När Mr kommer hem från jobbet ska vi åka och köpa ett babyskydd (som det tydligen ska heta och inte bilbarnstol som orutinerade jag kallade det) och sen blir det......gissa.......kom igen...ni veeet....jaaaa precis....frrrrrredagsmyyyyyyyys!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar