onsdag 17 februari 2010

I en annan del av gärdet

Mr Klister och jag känner oss som ansvarsfulla vuxna när vi ikväll tackade nej till ett bråk över en parkeringsplats och lämnade över platsen till den andra bilen utan att svära, hotas eller bråka trots att det var vi som hade rätt till platsen egentligen. Men vi är ju mogna blivande föräldrar så vi lämnade snällt platsen och tog en annan på en gata längre bort.

Eller nej, helt ärligt så hade vi en snabb överläggning i bilen och kom fram till att den andra snubben verkade vara jäkligt labil och om vi inte lämnade över platsen så var det en överhängande stor risk att han skulle lacka och hitta på något jävelskap med vår bil under natten.

Egentligen är det ju jag som är jäkligt labil så den där andra snubben borde ju vara rädd för att jag får ett gravid-psykbryt och ger mig på hans bil i natt. Det avgörande är att jag är gravid-glömsk och faktiskt har glömt bort hur hans bil såg ut och vilken plats det var vi bråkade om. Där kom han undan....men det var på håret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar