onsdag 10 februari 2010

tired

Är sjukt trött. Vaknade vid 7-snåret när Mr gick upp och tänkte börja plugga. Istället stannade jag kvar i sängen och slösurfade och åt frukost på sängen. Nu har jag ingen ork kvar så jag sover en timme eller två sen ska jag ladda upp inför en storstädning här hemma. Pluggandet skjuter jag upp till en annan dag. Jag har fortfarande gott om tid på mig.

Sova, städa sen föreläsning på Danderyds sjukhus. Idag ska vi gå igenom allt som kan gå fel under förlossningen. Det känns ju väldigt peppande.

För tillfället så tror jag fortfarande inte att Lillen har fixerat sig. Igår kändes det som att han låg tvärs över magen. På måndag ska vi till barnmorskan så då vet vi. Vad jag har läst mig fram till så gör man ett vändningsförsök och går inte det så blir det en tid till planerat snitt. Skulle han då ha vänt sig rätt när det är dags för snittet så ställs det in och vi får åka hem igen och vänta på att värkarna sätter igång och hoppas på att han inte vänder sig igen. Föda i säte känns inte så lockande, men det är ju inte jag som bestämmer. Lillskiten har makten i sina händer och det tror jag att han kommer utnyttja.

Jag konstaterade igår att han säkert är en liten skit som sin fader som alltid ska krångla till det så han snurrar säkert runt massa så jag aldrig får reda på hur eller när han kommer ut.

Just nu ligger han och sparkar eller slår på min urinblåsa så det blir inget sova middag utan att springa o kissa först.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar