tisdag 23 februari 2010

ont det gör ont

Helskotta. Helvete. Fan och hans moster.

Svära är det enda som tycks hjälpa när det gör så här ont. Det gör ont i magen, det gör ont i ryggen och det gör ont mellan magen och ryggen, inuti liksom. Det är inte förlossning på gång. Det hade varit glädjande i så fall. Nej, detta är smärta jag nog får stå ut med varje dag nu. I alla fall varje dag som jag rör på mig. Kanske är det dags att börja vila lite nu, inte ge mig ut på för långa hundpromenader. Inte bära hem kassar från ICA, inte skynda mig efter bussar.

Jag försöker hitta ett bekvämt sätt att ligga på i soffan, men det gör ont i ryggen hur jag än lägger mig.

Jag profylaxandas för att slippa känna smärtan. Jag andas i alla tempo vi har lärt oss. Jag försöker fastna i curlingmatchen på TV för att blockera ut smärtan. Profylax och curling, kommer det att hjälpa?

Jag är mätt också, på tok för mätt och törstig. Häller i mig vatten fast jag egentligen är för mätt för det.

Förbannade pannkakor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar