söndag 28 februari 2010

Lugnet efter stormen

poff! Så var alla borta. Anna, Linus och hundarna stressade denna morgon iväg till färjan som ska ta dom tillbaka till deras medeltidsö. Mr stressade iväg till jobbet för att repa inför dagens konsert. Jag och Smulan stressade in i soffan för att käka upp det sista i ostbågspåsen.

Nu är det tyst och stilla i hemmet. Igår blev jag klar med webbplatsen och rapporten som jag tidigare råkat radera så idag ska jag städa och diska sen kommer Mr:s pappa och hans sambo för att fika och efter det åker vi och ser på Mr:s konsert. Direkt efter konserten packar vi in oss i bilen och börjar den långa färden ner till skåne

I natt vaknade jag av en oerhörd smärta i magen. Jag tror att lillen höll på med ett eget vändningsförsök för han låg tvärsöver magen, jag reste mig lite hastigt för att gå på toa och då högg det till i sidan och sen släppte inte smärtan. Varje cm han rörde sig värkte och jag kunde inte stå upp. Det kändes som att han var på väg ut genom magen och att huden skulle spricka samtidigt som han tog spjärn mot alla tarmar och organ. Jag lyckades lägga mig ner och placera en kudde under rumpan som barnmorskan sa skulle underlätta om han försöker vända sig och sen profylaxandades jag tills jag somnade.

Nu har han inte huvudet på samma ställe som han haft innan men jag kan inte riktigt känna hur han ligger. Vem vet, han kanske vänder sig ändå och då blir det inget kejsarsnitt. Jag tror han kommer hålla oss undrande in i det sista.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar