torsdag 11 februari 2010

Sova ihjäl sig

Jag undrar om det är farligt att sova för mycket? Alla säger att man ska vila så mycket man kan så här inför den kommande dagen. Men det är ju mer än en månad kvar till förlossningen, inte kan jag väl sova bort en hel månad?

Jag ska äta lite glass sen ska jag sova lite till. Idag har jag i alla fall lagt upp en strategi för hur jag ska plugga nästa vecka.

Smulan är inte den vassaste kniven i lådan. Hon springer omkring på gärdet och sniffar i sig alla spår från harar och råttor som befunnit sig på platsen och sen attackerar hon alla pinnar hon hittar på marken för att visa vilken stor och farlig jakthund hon är. Samtidigt som hon massakrerar en pinne och leker jakthund så spatserar en gigantisk hare förbi bakom henne. Den var lika stor som hon är och gick som lugnet själv en meter bakom henne och spanade in hennes pinnattack utan att blinka av rädsla. Jag fick en svag känsla av att den hånade henne på något sätt. Helt ärligt så vet jag inte om Smulan hade haft en chans mot haren, den var sjuuukt stor.

Gårdagens föreläsning om komplikationer var inte skrämmande och jag är ännu mer säker på att jag inte ska ta mer smärtlindring än lustgas. Jo förresten, barnmorskan ska att alla var utbildade i akupunktur på förlossningen så ville man kunde man få passa på att testa det och det har jag alltid velat testa. Så nu ser jag framemot både förlossningen och akupunkturen!

Idag ska jag börja packa BB-väskan för jag är så glömsk nu för tiden så jag behöver lång tid på mig att packa.

Igår kunde jag inte hitta vårt bakpulver, det var för att jag dagen innan hade ställt det i kylen. Bright!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar