fredag 12 februari 2010

made an effort

Så där ja, balansboll inköpt (tydligen heter det inte pilatesboll), två små piggbollar för ryggmassage är kirrade (jäklar vad min rygg gillade det), ett styck babyskydd inköpt (bäst av allt är att det går i samma färger som vagnen. Mr Klister försökte prata om säkerhet, men alla vet att färgen är det viktiga) och en styck inbakad fläskfilé är tillagad och nästan helt uppäten. Kvar på fredagsmys-to-do-listan skulle ha varit äta ett kexchoklad (uttalas tjecks) och morötter med dipp och se kvällens avsnitt av På spåret på SVT Play. Då Mr Klister har somnat i soffan och vi fortfarande är proppmätta efter maten så får datorn följa med in i sovrummet så vi kan kombinera På spåret och halvslumrande.

Mysteriet med varför jag sover så mycket är kanske löst! Jag har nämligen andningsuppehåll på natten när jag sover på rygg för att min tjocka mage trycker på för mycket, vilket leder till syrebrist vilket gör att jag inte blir utvilad. Alltså måste jag låta bli att sova på rygg. Sen läste jag att man helst ska sova på sin vänstra sida av någon anledning och jag sover helst på rygg eller på höger sida. Det stod även att man kan känna sig trött för att man måste gå upp o kissa så många gånger på natten, men att kissa på natten går på rutin. Jag lovar, jag vaknar inte ens. Jag går praktiskt taget i sömnen utan att öppna ögonen när jag går på toa mitt i natten. Inte en enda gång har jag hamnat fel och satt mig för att kissa någon annanstans, det är skicklighet!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar