torsdag 18 februari 2010

torsdag

I morse var första gången jag vaknade av att lillen störde mig i magen. Han tryckte hårt mellan mina revben så jag knappt kunde andas. Jag låg vaken i sängen ett tag och funderade på vad klockan var. Lillen rockade loss i magen och var überpigg. Mr:s klocka ringde och jag förstod att klockan var 06.30, samtidigt som Mr vaknade till så lugnade magen ner sig och Lillen somnade. Nu vet vi vad vi har framför oss. En nattpigg bebis som somnar när väckarklockan ringer på morgonen.

Resten av dagen har spenderats i gott sällskap av Åsa som också väntar barn. Den 4/3 ska deras lille titta ut enligt planerna.

Nu tror jag att jag ska bädda ner mig i soffan och lyssna vidare på ljudboken Alfahannen. Jag kan helt ärligt inte säga vad jag tycker om boken, den är inte spännande, inte så där så jag inte kan sluta lyssna men den är underhållande på något sätt. Jag kan rekommendera den som en fungerande tidsfördriv, den är lagom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar