söndag 31 januari 2010

vi skulle inte

Jag hade bestämt mig för att vi inte skulle gå någon profylaxkurs inför förlossningen. Det behövde inte vi, sa vi lite självsäkert. Hur svårt kan de vara liksom? Onödiga pengar.

Mr la fram frågan lite fint nyss om vi skulle gå på kursen och jag nappade på tre röda. Jag läste lite om kurserna och det slog mig att jag faktiskt är lite nervös inför förlossningen. Eller inte lite, utan ganska ordentligt. Så nu är vi inbokade på profylaxen vid två tillfällen. Det känns lite lugnande.

Ju närmare förlossningen vi kommer ju mindre kaxig är jag. För varje dag som går närmar vi oss förlossningen och jag känner att oron växer. Det känns omöjligt att veta vad det är som ligger framför oss och jag tänker sluka alla kurser och all information jag kommer över.

Jag längtar fortfarande och jag ser framemot det med spänning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar