fredag 8 januari 2010

älskade bebis

Idag har vårt kära lilla barn sparkat och busat i magen som en liten vilding. Skånevistelsen har varit som smör för själen samtidigt som det är skönt att nu vara tillbaka "hemma" i sthlm (vad som är hemma och borta förblir otydligt och varierande efter humör). Snart ska vi dra igång med den störa förberedelsen inför bebis-ankomsten. Massa bebissaker följde med upp från skåne och det kliar i fingrarna på mig för jag vill göra iordning allt. Först måste jag avklara en veckas intensivt pluggande så det finns inte tid över till något annat just nu.



En söt liten suffle kom tomten med i år och nu har jag äntligen haft tid att lägga in lite musik på den. Dock har jag inte hunnit lyssna själv för Mr har snott den och sitter just nu och sjunger med till Aerosmith högt och ljudligt så även grannarna får en chans att höra.

Till min stora glädje upptäckte jag att Tiger har tagit sig över sundet och öppnat i Malmö, det firades med att köpa en underbart söt tekanna och tillhörande små temuggar.




Min julklapp till Mr blev den här Nespresso-maskinen. Trots att jag inte dricker kaffe själv så tycker jag att den är snygg och välkomnar den till vårt kök med stor glädje.

Tjockismagen växer som den ska och jag passade på att köpa en härligt varm och mjuk flanellskjorta nere i kalla skåne.

Min mormor och min syster delar samma humor och jag instämmer i att detta är ett väldigt roligt vykort som mormor fick av Anna.


Idag har vårt kära lilla barn sparkat och busat i magen som en liten vilding. Skånevistelsen har varit som smör för själen samtidigt som det är skönt att vara tillbaka hemma. Snart ska vi dra igång med den störa förberedelsen inför ankomsten. Massa bebissaker följde med upp från skåne och det kliar i fingrarna på mig för jag vill göra iordning allt. Först måste jag avklara en veckas intensivt pluggande så det finns inte tid över till något annat just nu.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar