onsdag 13 januari 2010

blodpudding

Heter det blodpudding eller blodkorv? Eller är puddingen korven? Jag vet inte vad jag ska kalla det men jag är sugen på det. Morgondagens middag är alltså spikad. Vad har man till? Förutom 3 kg lingonsylt? Kanske morotsbiffar? Eller potatismos?

Potatismos kan vi inte ta. Jag köpte för lite potatis här om dagen. Mr Klister tittade kritiskt på min potatispåse och konstaterade snabbt att det där inte skulle räcka långt. Då tittade jag också kritiskt på påsen och insåg att det inte kommer räcka långt men hörde mig själv säga att det visst skulle räcka hur länge som helst och att vi inte ska köpa för mycket för då blir potatisen bara gammal...

Det räckte till en omgång mos, alltså fick Mr rätt. Kanske kan jag smyga ner till Ica gärdet och köpa hem lite mer potatis imorgon och göra potatisrätter i flera dagar så jag kan lite fint kommentera att den där potatisen visst räckte hur länge som helst....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar