fredag 15 januari 2010

nu drar vi

Nu drar vi till Nyköping för att ta det lite lugnt. Jag ska äta ett tusen kexchoklad och dricka åtta liter mjölk för det är dagens craving.


Mjölk är för övrigt det godaste som finns. Jag fattar inte folk som inte dricker mjölk. Skulle jag bli laktosintolerant (vilket hade varit världens största skämt) så hade jag druckit mjölk i alla fall. Om man blir vad man dricker så är jag en ko. Så enkelt är det. Det är alltså helt ok att kalla mig kossa, det är en komplimang.

Min underbara mormor brukar kalla mjölk för "ko-bira" (skåningar will get that one, ni andra lär er snacka så fattar ni sen) och så säger hon även att mjöl är en gudadryck! Jag kan bara helt och håller instämma. Lyssna på de äldre och lärde gott folk!

Sixten kommer bli en liten kalv!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar