fredag 15 januari 2010

hemtentar

Nu sitter jag och hemtentar. Jag vet inte om jag tycker det är roligt eller inte. Jag vet i alla fall att jag inte har förstått frågorna men jag har trots det kommit igång och svarat på fråga ett. Det är nog tur att jag inte är rädd för att det ska bli fel. För nån dag sedan skickade jag in en inlämningsuppgift med heeeelt fel svar på en fråga. Det är till samma lärare som har hand om hemtentan nu så jag tänker lite att han redan vet att jag inte har full koll så då är det bara att köra på.

Så fort jag knåpat ihop den här tentan så är jag klar med 30 poängaren jag läst i höst. På måndag börjar de nya kurserna. Min plan är att fortsätta plugga även när bebisen kommit och som det ser ut nu så ska jag plugga till och med under förlossningen. För den 22 mars är det inte bara tänkt att Sixten ska komma ut utan det är även en hemtenta inbokad då.

Men alla säger att man ska tänka på annat än smärtan när man föder, jag ska tänka på medias omvärldsbevakning. Profylaxen kan slänga sig i väggen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar