fredag 29 januari 2010

Lillen mår bra

Idag har vi varit hos barnmorskan igen. Alla värden var som de ska och magen växte som den ska. Dock har han inte vänt på sig än så han ligger fortfarande med huvudet upp. På tisdag är det v. 33 så han har tre veckor till på sig att vända sig med stjärten upp. När vi kom ut från barnmorskan så kom en lapplisa gåendes mot vår bil några steg framför oss. Hon hann trycka ut en bot åt oss från sin lilla maskin innan vi kom fram till bilen. Mr Klister tittade trotsigt på henne och anmärkte på att det bara gått 5 min sen biljetten gått ut. Nej, svarade hon och hävdade bestämt att det gått 7 min enligt hennes klocka. Sen var de tysta båda två och tittade på varandra i två långa sekunder (nästan som en cowboyduell där en knastrande kvistrulle blåste förbi i snön och endast melodin dodododododoooooo ekade i den torra öken luften). Lapplisan sa "jag makulerar den" och gick tillbaka till sin bil. Duellen var över och vi slapp förlora 475 kr. Min teori är att Mr slapp betala på grund av att han hade sin uniform på sig. Det är lite som sten sax påse - militäruniform slår lappliseuniform. Hade jag varit där själv så hade lappliseuniform slagit gravida michelingubbsuniformen.



1 kommentar:

  1. Om bebisen inte vänder sig så kommer det gå bra ändå. Min dotter låg säte och förlöstes med kejsarsnitt, jag var besviken när jag fick beskedet men kunde inte fått en bättre förlossning. Nu väntar jag bebis nummer 2 och känner att snitt inte vore helt fel :) Jag var verkligen livrädd för det innan. Lycka till med allt!

    SvaraRadera