torsdag 14 januari 2010

min lilla vakthund

Smulan är liten men naggande god.

Trots att hon är en liten plutthund som inte kan orsaka allt för mycket skada så har hon ballar av stål och tror sig vara världens största vakthund. Hon försvarar mig mot allt och backar inte för att hotas om det kommer något ljud utanför ytterdörren eller altandörren. Nyss hördes konstiga ljud på uteplatsen jag har persiennerna nere och såg inte var ljudet kom från, troligtvis någon granne som skottade snö tänkte jag. Smulan uppfattade ljudet som för nära än vad som var ok så hon ryggade upp sig och gick bort till dörren och morrade så mörkt och farligt hon kunde. Ljudet upphörde (troligtvis av ren slump) men Smulan gick stolt tillbaka till mig i soffan och tittade på mig med en blick som visade att hon helt klart var imponerad över situationen.
Smulan på besök hos sin "farfar" där hon passar på att tömma katternas matskålar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar