lördag 9 januari 2010

sovgroda

I vårt hem får man sova så mycket man vill och det gör vi alla tre. Hoppas Sixten blir en lite sovgroda han med. Man kan ju alltid hoppas.

I mitt huvud sover han ganska mycket, gärna till niotiden varje dag. Sen sover han gärna middag ganska mycket under dagen. Om han hade haft samma sovvanor som Smulan har hade det varit perfekt. Den hunden sover ta mej tusan dygnet runt.

För några veckor sen försökte jag förklara för Mr att han skulle vänja sig vid att bara tända sänglampan när han gick upp på morgonen så han inte väcker Sixten med taklampan sen. Han skrattade och frågade om jag menade allvar och förklarade sen att jag och Sixten kommer vara uppe och vakna långt innan han går till jobbet och om jag seriöst trodde att Sixten kommer sova till 9 varje dag.

Jag har insett att det eventuellt är slut på sovmorgnar. Jag tror att jag sover så mycket nu för att min kropp har förstått det och försöker ta igen så många sovtimmar som möjligt nu innan alla vakna nätter som ligger framför oss.

Jag har hört om många som inte alls kan sova under sin graviditet. Det problemet har inte jag. Jag somnar så fort jag lägger mig ner och sova gott hela natten. Visst drömmer jag lite mer än vanligt och jag drömmer ofta att Mr lämnar mig eller är otrogen och att jag slår honom och skriker men han bryr sig inte. En natt försökte jag i min dröm bita sönder hans kind för att han varit otrogen men han bara stod helt oberörd och tittade på mig.

Förutom dessa cp-drömmar så är det underbart att sova. Sixten kommer nog lära sig älska att sova. Då kan jag Sigge o Smulison ligga och gosa i sängen hela dagarna när Mr är iväg och jobbar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar