måndag 18 januari 2010

måndagskväll

Idrottsgalan brusar i bakgrunden och jag springer runt så snabbt den här tunga magen tillåter och fortsätter detta eviga sorterande. Nu är snart Sixtens lekhörna klar i vardagsrummet. Jag vet att han som nyfödd inte kommer uppskatta eller ens lägga märke till sin fina hörna och det innebär att jag har lång tid på mig att fixa till där sen egentligen men jag lägger märke till det och jag uppskattar hans lekhörna, därför ska det göras nu.


Imorgon ska vi till försäkringskassan på utbildning i hur man tar ut föräldraledighetsdagar. Jag säger bara till er som inte skaffat barn än men tror er kommer göra det någon gång: ta och gå en kurs redan nu och planera för föräldraledigheten. Det är en hel djungel det där. Ta mitt råd läs på vilka regler som gäller, för regler finns det, regler till en förbannelse.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar