söndag 17 januari 2010

sortera

Vi fortsätter med sorterandet, ommöblerandet och städandet här hemma. Förrådet är snart fullt och lägenheten har fått lite mer ytor.

Det blev värsta träningspasset för den här gravida kvinnan. Visserligen fick Mr göra allt det tunga arbetet och jag sprang efter och kollade så han gjorde rätt och bar på lite småprylar.

Nu har han slocknat i soffan och jag ska fortsätta städandet här hemma.

Eller så bäddar jag ner mig i soffan och vilar lite, det gillar vi.

Igår lyckades Mr köra fast med bilen. En igensnöad parkeringsplats tyckte han var ett lämpligt ställe att parkera på så han gasade på rakt upp på snön som visade sig vara kompakt is. Ingen av framhjulen fick något grepp och bilen gick inte att flytta. Vi skottade snö och försökte knuffa men det gick inte. Plötsligt fick Mr en briljant idé (enligt sig själv) han tänkte att han var med i "Sveriges starkaste man" tävlingen och band ett rep runt dragkroken och skulle dra loss bilen för hand.

Behöver jag ens tillägga att bilen inte rörde sig en mm?

Slutligen kom en bil och drog loss oss.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar