lördag 30 januari 2010

långlördag

Den här lördagen har känts lång. Det är med glädje jag går och lägger mig nu. Jag kom aldrig riktigt igång idag, allt var småsegt hela dagen. Dock hann jag med att tvätta, diska, göra köttfärspaj, toscakaka och baka matbröd men samtidigt så känns det som jag inte gjort någonting. Jag har inte pluggat på tre dagar för det finns inte så mycket att göra just nu, jag tror att jag saknar att plugga helt enkelt. Imorgon ska jag nog plugga hela dagen så känns det att jag lever igen.

Min kära syster har skaffat sig vett nog att lämna sin öde ö och komma över till fastlandet för att hälsa på. Undrar om gotland sjunker om det kommer för kraftigt snöfall? Det tror jag så hon gör helt rätt i att hålla sig på stabil mark i en vecka.

Smulan har också haft tråkigt idag, hennes enda höjdpunkt var när Mr kom hem från repet idag då var hon lycklig i några minuter sen la hon sig i sin fåtölj och surade vidare.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar