torsdag 28 januari 2010

torsdag

Ibland är det ok att inte göra vad man planerat. Idag skulle jag ha pluggat lite extra, så blev det inte. Jag vaknade i vanlig ordning vid 7-snåret när Mr Klister gick upp. Han var så snäll och tände inte lampan i taket mer än nödvändigt vilket gjorde det väldigt behagligt att ligga kvar i sängen. Så jag struntade i att gå upp. En halvtimme senare vaknade jag till av att Mr sa hejdå och gick så jag plockade upp min nya bok och läste lite. Att läsa till 9 var min plan men vaknade med boken brevid mig i sängen vid 10.30. Skönt med lite sovmorgon och att Smulan var helt med på noterna och låg brevid mig och sov.

Vid 15 ska jag jag ta mig över vattnet till Lidingö och gravidfika hos Åsa och sen ska jag och Mr bege oss till Söder och gå på teater.

i julas fick Mr en liten skraplott som han skulle skrapa fram en vinst på. Vinsterna var biobesök, restaurangbesök, picknick och liknande. Han skrapade fram tre av "en överraskning" så igår köpte jag biljetter till nypremiären av Kvarteret Skatan som går ikväll. Innan teatern ska vi hitta något mysigt ställe att äta på. Det gäller att passa på med aktiviteter innan den lilla dunderklumpen kommer och vill ha all uppmärksamhet dygnet runt för resten av vårt liv.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar