söndag 10 januari 2010

bättre sent än aldrig

Det är ganska så fullt upp nu. Tiden är knapp och jag har tagit för lång julledighet. Nu sitter jag här med två hemsidor, tre inlämningsuppgifter och en hemtenta som alla ska vara klara till på fredag. Hej och hå, det ska gå!

Mr är väldigt stöttande och har förståelse för att jag sitter klistrad vid datorn dygnet runt. Ja, det är verkligen dygnet runt för i natt gick vi och la oss 04.00. Mr spelade tv-spel samtidigt som jag jobbade på hårt och han frågade en gång i halvtimmen om det inte var dags att vi skulle gå och lägga oss snart. Smulan har valt att gå i ide så hon sover mest hela tiden och är därmed inte speciellt uppmärksamhetskrävande. Så fort jag får tid över ska jag sätta mig ner och prata med henne och förklara att hon inte är en björn eller något utan faktiskt en hund som kan vara lika pigg året runt.

På tal om djur så berättade Mr att man har skjutit ihjäl alla vargar på Skånes djurpark för att de rymt. Varför väljer man inte att söva ner dem i stället och lägga tillbaka i sin inhägnad. Skjuta ihjäl alla känns lite konstigt. Det ser inte ut till att vara vargarnas år, först ska alla vilda skjutas och sen skjuts de inhägnade med. Vi får verkligen hoppas att de vargar som finns kvar ser till att föröka sig, både inom och utanför stängsel. Jag har för mig att det är runt 200 vilda vargar kvar i vårt land nu, tänk om alla skulle dö ut både vilda och i fångenskap. Helt galet att det var en vargjakt överhuvudtaget nu, är människor rädda för vargen får de väl flytta någon annanstans. Flytta till Skåne, där finns inga vargar så vida inte Skånes djurpark får in nya vargar och låter även dem rymma.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar