onsdag 13 januari 2010

bebisvänligt

Nu håller jag på att förbereda vårt hem inför bebisens ankomst. Vi ska flytta ner möbler i förrådet så det blir mer ytor att krypa och busa omkring på. Jag har även äntligen fått upp hyllan som trillade ner från väggen och jackhängaren som varit nere ett tag. Det är fortfarande kaos här hemma eftersom jag slängt ut att från lådor och skåp för att sortera skiten. Men jag blundar för kaoset och ser framför mig hur fint det kommer bli sen när det är klart!
Byrån från sovrummet får göra plats åt barnsängen och har därmed fått flytta ut i hallen där den stora döda växten som ingen vattnade stod förut.


Min te-hylla som fick för sig att trilla ner en dag har fått komma på bättre tankar och är nu åter på plats.


Babysitter-gungan är monterad och påfylld med batterier och väntar på att en liten klump ska komma och lägga sig i den.

Byrån som stod i en annan del av hallen har flyttat in i köket och konkurrerade därmed ut den fula trälådan som stod där tidigare och var oeffektiv och ful mest hela dagarna.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar