fredag 29 januari 2010

sova sova

Jag somnade i soffan och har sovit fram till nu. Skönt att sova faktiskt, hade kunnat göra det dygnet runt. Mr Klister är och tar en öl med jobbet och ska nog ägna sig åt den sysselsättningen hela kvällen förutom att han skulle komma hem och äta. Själv tänker jag bara äta :) hela kvällen, jag har köpt hem alla tillbehör till tacos och tänker hålla mig här i soffan och se på Let's dance. Har jag tur så har På spåret lagts upp på webb-tv så jag kan se det direkt efter.

Tänka sig som livet ändras, för två år sedan hade jag inte haft en hemmakväll på flera år. Varje fredags och lördagskväll var mitt hem krogen och jag bjällkade i mig öl och drinkar. Om jag inte var ute en kväll kröp det i kroppen på mig och jag fick nästan panik av att sitta hemma. En dag bara ändrades det "vad i helvete gör jag här" kände jag när jag gick ut, det fanns inte längre något nöje i det. Bägaren var full och utelivet hade inte mer att erbjuda.

Nu är det största nöjet för mig att ha Mr och Smulister omkring mig och snart kommer Lillen till oss. Jag längtar efter att bara vara hemma med familjen. När jag växte upp var det en mardröm för mig att leva ett "svensson liv" nu är det precis det jag vill ha. Bara lugn och ro.



Med Ems inför en av alla utgångar vi vårar dagar. Det var en rolig tid men det är en ny era nu. Eller hur Ems?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar