onsdag 27 januari 2010

bygga bo

Igår blev det en sen shoppingrunda så vi fick vara effektiva och snabba. Trots stressen hann vi köpa allt vi behövde i gallerian och hade sen en halvtimme över till att handla allt till Lillen på IKEA innan de stängde. Spjälsäng, skötbord och alla tusentals tillbehör som behövs till båda blev inhandlat. När vi sen kom hem sent på kvällen kunde jag helt enkelt inte låta bli att bygga ihop skötbordet och göra klart lillens skötplats.

Tiden går så fort, det känns både som att det är imorgon jag ska klämma ut honom men samtidigt känns det som en eeeevigheeet innan det är dags. 54 dagar påstås det vara kvar. Jag minns när jag var liten och räknade ner till min födelsedag, jag gjorde en lista med dagarna och kryssade för varje dag. Jag började min lista när det var 72 dagar kvar en gång och jag kommer ihåg att jag tyckte tiden gick så fort. Sen dess så känner jag att allt under 70 dagar går snabbt. Nu är det bara 54, snart kommer det bara vara en månad kvar och sen helt plötsligt är det dagar, sen slutligen timmar kvar. Jag har gott om sysselsättning under tiden. Många tentor och inlämningsuppgifter som ska bli klara innan dess och så ska jag ju så klart fortsätta bygga bo här hemma. Nästa projekt är få upp hans lilla säng.

Nu ska jag göra lite tavlor till skötrummet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar