tisdag 12 januari 2010

ett brev på posten

Idag blev jag riktigt glad när jag hämtade posten. Istället för tonvis med reklam och "tidningar" (sådana som innehåller en nyhet och resten reklam) så fanns det ett stort brunt kuvert. I kuvertet låg ett par små strumpor till Sixten från mamma och en "mitt första år" bok från mormor. Boken är verkligen jättefin och annorlunda från alla andra jag sett innan så jag verkligen jätteglad.

Idag var vi hos barnmorskan och allt är fortfarande som de ska. Barnmorskan hittade Sixtens huvud när hon klämde runt på min mage så Mr fick känna på huvudformen. Efter att ha gått till och hem från banrmorskan var jag helt slut. I min takt tog det nästan 40 min fram och tillbaka och när jag kom hem gick jag ut med Smulan. Det var mer än den här gravida kroppen orkade idag.

Tur att soffan finns så jag kan bädda ner mig i den hela kvällen, titta på Unga mödrar och äta lite Doritos!

Förresten så börjar hela magen röra sig nu och det syns jättetydligt när han sparkar! Idag stack han ut huvudet så jag fick en bula på höger sida.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar